Σάββατο 3 Αυγούστου 2013

SHOTGUNZ


Το rock'n'roll δε φημίζεται για τον φιλήσυχο χαρακτήρα του. Αν και μέσα από αυτό έχουν βγει οι πιο ρομαντικές μελωδίες και δεν είναι λίγοι που έχουν κάνει ερωτική εξομολόγηση υπό τις νότες μια ροκ μπαλάντας, το κύριο χαρακτηριστικό του είναι πάντα ο θόρυβος. Όσο θορυβώδες, όμως, κι αν είναι, τα μόνα του όπλα είναι οι νότες. Οι SHOTGUNZ, θέλοντας να δείξουν την μουσική του εκρηκτικότητα και τον δυνατό τους, επέλεξαν να διαλέξουν αυτό το όνομα για να ... προειδοποιήσουν τους μη μυημένους. 
Οι συμβολισμοί είναι άλλο ένα χαρακτηριστικό του rock'n'roll, αλλά η μόνη του ουσία είναι η μουσική. Και αυτό ακριβώς δηλώνουν και οι Θεσσαλονικείς  SHOTGUNZ. Ουσιαστικά είναι μετενσάρκωση των  Dusty Shotgunz και με αυτό το όνομα ξεκίνησαν οι  Γιώργος Δασκαλόπουλος (κιθάρα), ο Γιάννης Μπάκας (φωνή) και ο Άγγελος Μαυρόπουλος (τύμπανα).  Αυτοί είχαν και την ιδέα για την δημιουργία συγκροτήματος. Όταν μαγάλωσε σε μέλη η  μπάντα, με την προσθήκη των Γιάννη Μουρτεζά (κιθάρα) και Αστέρη Τόλη (μπάσο) μίκρυνε και το όνομά τους κατά μια λέξη. Το 2009 αποκτάνε την οντότητα με την οποία υπάρχουν και σήμερα σαν SHOTGUNZ. 
Μέσα στα τέσσερα χρόνια της ζωής του έχουν "σφυρηλατηθεί" μέσα από τις ζωντανές τους εμφανίσεις στις ροκ σκηνές της πόλης της Θεσσαλονίκης. Αρχικά ξεκίνησαν με cover τραγούδια, εκτελεσμένα με την δική τους προσωπικότητα και έχουν ζεστάνει το κοινό για τους Γ. Γάκη & The Troublemakers, Λάκη Παππαδόπουλο, Δημήτρη Πουλικάκο, Κώστα Μυλώση - Δυτικές Συνοικίες, Tsopana Rave, Blueswire, Grim Reaper (UK), Black Rain (ITA). Είναι ήδη γνωστοί στα ροκ στέκια της γενέτειρας τους. 
Η ήχος τους αντικατοπτρίζει και τις επιρροές τους, Guns n' Roses, AC/DC, Led Zeppelin, Queen, Metallica κ.α. είναι μερικά ενδεικτικά ονόματα. Είναι έτοιμοι πλέον να κατακτήσουν το κοινό τους και με τις δικές τους συνθέσεις και με τον κλασικό Hard Rock ήχο. Τα καλοδουλεμένα τους τραγούδια εύκολα κερδίζουν την προσοχή ενός ροκά. Δεν πλασάρουν κάτι καινούργιο στην μουσική, αλλά και αυτό είναι και το ζητούμενο στην κλασική ροκ μουσική, η πιστότητα στον ήχο. Η πίστη και η αγάπη τους για την μουσική αυτό δηλώνει κιόλας και τη θεωρούν αυτοσκοπό, αλλά και οξυγόνο. 
Οι ίδιοι περιγράφουν την μπάντα τους με ποιοτική φασαρία και οι νέες ποιοτικές συνθέσεις είναι ο στόχος τους. Οι πολλές νέες ζωντανές και δυνατές εμφανίσεις του είναι μια συνεχόμενη ανάγκη τους, όπου έχει ρεύμα όπως δηλώνουν. Αν και προσωπικά έχω την εντύπωση πως μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους "ρεύμα". 
 Jacek Maniakowski


Ακούστε τους εδώ : https://www.youtube.com/watch?v=9wB5lVwjQQQ

Absolute Blackness - Echo-λόγιο


Οι Absolute Blackness απαντούν:
1) Τι συμβολίζει το όνομα σας;
Το απόλυτο κενό μέσα στο χάος αν και αν ψάξεις την έννοια Absolute Blackness θα βρεις από θρησκευτικές μέχρι διαστημικές έννοιες. Εμείς απλά όταν βγάλαμε το όνομα σκεφτήκαμε τις μπάντες που μας έχουνε επηρεάσει.Κάπου μέσα σε αυτές πάντα κρύβεται το μαύρο και το απόλυτο.
2) Χρήμα ή δόξα; Δόξα...μπορείς να την πάρεις και στον τάφο σου.
3) Πως θα προβάλεις με μια λέξη ή μια φράση την μπάντα σου;
Μπαρουτοκαπνισμένη αγένεια.
4) Σημείο μηδέν της μπάντας
Το σημείο μηδέν τον Absolute Blackness είναι κάπου στο 2006.
5) Τι μουσική σας εκφράζει λιγότερο ή καθόλου;
Σαχλό Pop και House μέχρι μπουζουκοκατάντιες.
6) Αν ήταν υπερόπλο η μουσική που θα την χρησιμοποιούσατε;
Στα ναρκωτικά και στην αγάπη.
7) Με ποιον θα θέλατε να ανεβείτε στην σκηνή;
Με οποιονδήποτε μέλος τις οικογένειας Black Sabbath και μέσα σε αυτήν βάζω και τον Zakk Wylde και τους Spiritual Beggars.
8) Η μουσική σαν πολιτική ή θρησκευτική έκφραση;
Και τα δυο, αλλά άμα πρέπει ένα από τα δυο τότε θρησκευτική.
9) Οι επιρροές σας;
9)Black Sabbath , Pink Floyd , Spiritual Beggars , Ozzy , BLS , Orange Goblin , Nightstalker (gr) και από προσωπικά βιώματα της μπάντας.
10) Μέσον ή σκοπός το συγκρότημα;
Τρόπος ζωής...οπότε σκοπός.
11) Μέσον ή σκοπός η μουσική;
Τρόπος ζωής...οπότε μέσον.
12) Το ταλέντο συνοδεύει την αλαζονεία ή την ταπεινοφροσύνη;
Το ταλέντο συνοδεύει την αλαζονεία συνήθως αλλά όταν συνοδεύει την ταπεινοφροσύνη τότε έχουμε να κάνουμε με πολύ σπάνιο μουσικό.
13) Συμβολικά με ποιο ζώο θα παρομοιάζατε την μπάντα;
Με τραυματισμένο γωνιασμένο πάνθηρα.
14) Μια ευχή για την μπάντα
Τύχη.
15) Ποιο είναι το πιο σκοτεινό σημείο της μουσικής δημιουργίας;
"Ο ήχος της βροχής που σκάει στα μάρμαρα ενός ξεχασμένου τάφου με την συνοδεία μιας μελαγχολικής καμπάνας και την κραυγή μιας βροντής να σβήνει όλα τα άλλα"...αυτό ήτανε το ποιο σκοτεινό σημείο της μουσικής δημιουργίας.

Ένα δείγμα της μπάντας: https://www.youtube.com/watch?v=xYS-EwaBMKg


Για άμεση επαφή θα τους βρείτε εδώ: http://www.facebook.com/AbsoluteBlackness
αλλά και σε αυτές τις διευθύνσεις:

Gun Club - Run Through The Jungle


Ότι και να πούμε για τόσο τεράστια συγκροτήματα της μουσικής όπως είναι οι Gun Club θα φαίνεται μηδαμινό ..
Σχηματίστηκαν το 1979 στο Λος Άντζελες και μαζί με τους Wipers ξεπέρασαν τα όρια του ενός πολύ καλού Punk Rock συγκροτήματος , θα λέγαμε αυτά τα 2 συγκεκριμένα γκρουπς άφησαν μεγάλη ιστορία τη δεκαετία του 80' γενικώς στη μουσική και όχι μόνο στην Punk & Underground σκηνή ....
Οι Gun Club είχαν έναν ξεχωριστό ήχο για την εποχή θα λέγαμε συνδύαζαν το κλασικό Αμερικάνικο Punk στυλ με πολλά στοιχεία από Blues ρίζες και Post-Punk αισθητική ..
Ηγετική μορφή φυσικά των Gun Club ήταν (και λέω ήταν γιατί το 1996 αποχαιρέτησε τον μάταιο κόσμο) ο Jeffrey Lee Pierce που θα λέγαμε ήταν η κινητήριος δύναμη του γκρουπ ως τραγουδιστής , κιθαρίστας , στιχουργός , συνθέτης ..
Επίσης μέλος των G.C. ήταν και η μεγάλη μορφή η μπασίστρια Patricia Morrison ..έχοντας ξεκινήσει στο πολύ αγαπητό Punk group τους Bags το 1977 εκεί μαζί με την τραγουδίστρια Alice Bag έκαναν πράγματα και θαύματα ...θα ακολουθήσουν οι επίσης L.A. punk band οι Legal Weapon και ύστερα στους Gun Club και από το 85' και μετά και στους Sisters Of Mercy οπού θα γίνει και ευρέως γνωστή στη παγκόσμια μουσική.....
Έτσι λοιπόν το 1982 oi Gun Club θα κυκλοφορήσουν τον 2ο δίσκο τους το "Miami" όπου περιλαμβάνει και μια διασκευή σε ένα τραγούδι των Creedence Clearwater Revival "Run Through The Jungle" τραγούδι που είχε κυκλοφορήσει το 1970 και στον φοβερό δίσκο των CCR "Cosmo's Factory" ....
Δεν αλλάζουν το ύφος του τραγουδιού μόνο ηχητικά είναι η διαφορά και στο διαφορετικό και ξεχωριστό παίξιμο της κιθάρας του John Fogerty από αυτό των Gun Club .

Gary Lexicondevil

The Beatles - Yellow Submarine


Η σύνθεση τραγουδιών για τους The Beatles ήταν μια διαδικασία μαγική. Τα τραγούδια, μελωδίες και στίχοι, λες και τους έβρισκαν ανά πάσα στιγμή και σε οποιοδήποτε μέρος. Θα μπορούσε να πει κανείς, ότι η μπάντα από το  Liverpool δεν είχε κάποια Μούσα, αλλά κάποια Μούσα είχε τους Beatles. Η ευκολία τους να κάνουν χίτ, οτιδήποτε δεν έχει ξεπεραστεί ακόμα. Ακόμα και ένα σχεδόν παιδικό τραγούδι, που θα μπορούσε πιο εύκολα να το ακούσεις από κάποιον εξάχρονο να τραγουδάει στην μπανιέρα, ενώ πλημμυρίζει όλο το μπάνιο, την έκαναν ροκ νούμερο ένα και στις δύο πλευρές του ατλαντικού. 
Ίσως ο ορισμός της αρχετυπικής απλότητας, να μην είναι υπερβολικός για το "Yellow Submarine" . Η δημιουργία του  Paul McCartney, αν και ο  John Lennon αναγράφεται σαν συνδημιουργός, έχει και αρκετούς αρκετούς καλεσμένους. Το τραγούδι βρίσκεται στο έβδομο άλμπουμ τους το Revolver του 1966, το οποίο βρίσκεται στο νούμερο ένα της κατάταξης  All-Time Top 1000 Albums. Είναι από τα λίγα τραγούδια που ερμηνεύει ο  Ringo Starr. Επίσης έδωσε και το τίτλο στην ταινία κινουμένων σχεδίων, που αν και στην αρχή χαρακτηρίστηκε σαν παιδική ανοησία, αργότερα έλαβε πολλές κοινωνιο-πολιτικές ερμηνείες. 
Το τραγούδι, που ανήκει στην ψυχεδελική περίοδο της μπάντας, την λεγόμενη Beatledom, το εμπνεύστηκε ο McCartney στο σπίτι των γονιών της ηθοποιού Jane Asher. Σκεφτόταν να γράψει ένα απλό τραγούδι για τον Ringo Starr, μιας που οι φωνητικές του ικανότητες δεν δημιουργούσαν θαυμασμό, αλλά σε κάθε δίσκο έκανε τουλάχιστον σε ένα κομμάτι φωνητικά. Πάνω σε μια απλή μελωδία άρχισε να χτίζει μια ιστορία από τα παιδικά του χρόνια, για ένα αρχαίο καράβι που ζούσαν εκεί τα παιδιά. Προφανώς είχε στο νου του την Χώρα του Ποτέ. Με την βοήθεια του Lennon, το καράβι έγινε υποβρύχιο και κατέληξε σε κίτρινο, αφού πρώτα πέρασε σχεδόν απ' όλη την ίριδα. Φυσικά, οι στίχοι έγινα και πιο ασαφείς με πολλές υπόνοιες για ναρκωτικά. Το "Yellow Submarine" ονομαζόταν και ένα παραισθησιογόνο από κάποια μανιτάρια, αλλά και έναν μήνα μετά την κυκλοφορία του βγήκαν κάποια βαρβιτουρικά που είχαν σαν όνομα τον τίτλο του τραγουδιού. 
Ο Lennon, το 1980 ομολογεί πως και ο Donovan έβαλε το χεράκι του στους στίχους, αποκαλώντας τον "το μωρό του Paul" . Ουσιαστικά ο στίχος "Sky of blue and sea of green" του ανήκει. Ο McCartney προσπαθεί να εξηγήσει την ασάφεια των στίχων λέγοντας ότι, η βασική ιδέα ήταν να γραψει ένα τραγούδι για τα παιδιά για κάποιο μέρος, όπου όλα θα ήταν απλά. Και αυτός ήταν και ο λόγος που οι λέξεις στους στίχους είναι πολύ μικρές. Ο Ringo είχε αρχικά την ιδέα να βάλει έναν δημοφιλή στα παιδιά χαρακτήρα, τον Thomas το τρενάκι, να αφηγείται την ιστορία. Αλλά, ευτυχώς, απορρίφθηκε η ιδέα. 
Μια ερμηνεία για το λυρικό μέρος είναι επίσης, ότι περιγράφει ακριβώς την κατάσταση που ζούσε το συγκρότημα μέσα σε ξενοδοχεία και με το κίτρινο χρώμα να συμβολίζεται η φιλία τους. Τα ηχητικά εφέ που ακούγονται στο τραγούδι είναι από τα μέλη της μπάντας, αλλά και από πολλούς φίλους, που συμμετείχαν στις ηχογραφήσεις. Mal Evans, Neil Aspinall, George Martin, Alf Bicknell (ο σοφέρ της μπάντας), Geoff Emerick, Brian Jones, Marianne Faithful, Pattie Harrison και  Donovan είναι μερικοί που ακούγονται στο τραγούδι. είτε κάνοντας κάποιο εφέ, είτε τραγουδώντας στο ρεφρέν. Οι μπουρμπουλήθρες που ακούγονται είναι από τον  Lennon, που φυσάει ένα καλαμάκι μέσα στο νερό. Κανονική παιδική συνάθροιση. 
Το τραγούδι κυκλοφόρησε σαν  B-side του "Eleanor Rigby." Η Ισπανική ομάδα ποδοσφαίρου,  Βιγιαρεάλ, πήρε το προσωνύμιό της από αυτό το τραγούδι, "Los Submarinos Amarillos" στα ισπανικά. Αλλά και οι επικρίσεις για την σημασία των στίχων δεν ήταν λίγες. Η μία του Αμερικανού ποιητή Amiri Baraka, που τους παρουσιάζει σαν αλαζονικό καύχημα της απομόνωσης των λευκών από τους έγχρωμους. 
Jacek Maniakowski