Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2013

Johnny Cash - Personal Jesus


Όλοι  μας έχουμε μεγαλώσει με κάποια μυθικά πρότυπα. Ο καλλιτέχνης  πολλές φορές,  για να εξιδανικεύσει κάποιο  πρόσωπο,  χρησιμοποιεί κάποιο παραλληλισμό με μυθικό πρόσωπο.  Λιγότερες φορές το πρόσωπο είναι θρησκευτικό. Και επειδή η rock'n'roll  κυριαρχεί  στον  χριστιανικό κόσμο, οι παρομοιώσεις είναι  δανεισμένες από τον Χριστιανισμό. Αλλά  τι γίνεται όταν αυτό γίνεται για κάποιον τραγουδιστή, που λατρεία για αυτόν ξεπέρασε τα όρια της θρησκεία και οι μύθοι γι αυτόν συναγωνίζονται τους θρησκευτικούς;
Κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι ο πρόλογος για το Personal Jesus των Depeche Mode. Η δημιουργία του Martin Gore, βρίσκεται στο έβδομο άλμπουμ του γκρουπ, το Violator του 1989. Το πρώτο σινγκλ από αυτό το άλμπουμ, ουσιαστικά σήμαινε την επιστροφή  της Βρετανικής μπάντας  στα Αμερικάνικα τσαρτς, μιας και ήταν η πρώτη τους είσοδος στο  Billboard Hot 100 μετά το "People Are People" του 1984, αλλά και πρώτο τους χρυσό σινγκλ πέρα του Ατλαντικού. Η  μεγαλύτερη επιτυχία όμως, την γνώρισε  στην Γερμανία, όπου παρέμεινε στα τσαρτς για 27 εβδομάδες, σχεδόν μισό  χρόνο, ρεκόρ για την χώρα της Κεντρικής Ευρώπης.
Το λυρικό μέρος  το εμπνεύστηκε ο δημιουργός του, από το βιβλίο της Priscilla Presley το Elvis And Me, όπου περιγράφει την σχέση της  με τον "Βασιλιά". Ο Gore δήλωσε, ότι είναι ένα τραγούδι για την ύπαρξη ενός  Ιησού για κάποιον, με την μορφή ενός ανθρώπου που δίνει ελπίδα και τη φροντίδα. Για την έφηβη, όταν γνωρίστηκαν, Priscilla ο Elvis, εκτός από άνθρωπός της ήταν και μέντορας της. Η νεανική καρδιά της τον είχε σχεδόν θεοποιήσει, γεγονός που συμβαίνει αρκετές σε σχέσεις αγάπης και έρωτα. Έτσι, αυτή η, όχι τόσο ισορροπημένη, κατάσταση, δημιουργεί μια φαντασίωση ενός προσωπικού Ιησού, πάντα με τα "μάτια" της καρδιάς. 
Το τραγούδι που ηχογραφήθηκε στο Μιλάνο, είναι μαζί με το επόμενο σινγκλ, που ακολούθησε από αυτό το άλμπουμ, το "Enjoy the Silence", πιο πετυχημένα τραγούδια τους. Η ακροβασία του ανάμεσα σε ροκ και synthpop,το κάνε πολύ δημοφιλές για remixes. Αλλά επίσης, γνώρισε πολλές διασκευές, μεταξύ τους από Gravity Kills, Marilyn Manson, Sammy Hagar, Jerry Williams, Lollipop Lust Kill, Nina Hagen. Αλλά η πιο μοναδική είναι αυτή του Johnny Cash. Η εκτέλεσή του βρίσκεται στο American IV: The Man Comes Around, τέταρτο της σειράς  American, 87ο της καριέρας του, αλλά και το τελευταίο του. Το 2003, έναν χρόνο μετά την κυκλοφορία του, αφήνει την τελευταία του πνοή για να συναντήσει τον δικό του προσωπικό θεό, που για αυτό βρισκόταν στο πρόσωπο της τελευταίας του συζύγου, της  June. Είχε φύγει τέσσερις μήνες νωρίτερα και ο τραγουδοποιός έπρεπε να ταλαιπωρηθεί με δύο εμφράγματα, για να την συναντήσει. 
Οι ίδιοι  οι Depeche Mode μόλις έμαθαν για την πρόθεση του θρύλου της κάντρι να ηχογραφήσει τη δική του εκτέλεση στο τραγούδι, κατενθουσιάστηκαν. Ο Gore, δήλωσε ότι, κάποιος του διαμετρήματος του Johnny Cash, δεν χρειάζεται να ζητάει άδεια για ηχογραφήσει κάποιο τραγούδι τους.