Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

De Sades Echo-λόγιο


Οι De Sades απαντούν:

1) Τι συμβολίζει το όνομα σας; Go ask your daughter.
2) Χρήμα ή δόξα; Both.
3) Πως θα προβάλεις με μια λέξη ή μια φράση την μπάντα σου; Dirty Bluesy Garage Punk.
4) Σημείο μηδέν της μπάντας Ιδρώτας ή μπριγιαντίνη; Ντρόγκια ή ξύδια; Fender ή Gibson; Η διπολική μας κληρονομιά.
5) Τι μουσική σας εκφράζει λιγότερο ή καθόλου; Πλακωνόμαστε συνέχεια για αυτό.
6) Αν ήταν υπερόπλο η μουσική που θα την χρησιμοποιούσατε; Suicide.
7) Με ποιον θα θέλατε να ανεβείτε στην σκηνή; Με τον Πάπα
8)Η μουσική σαν πολιτική ή θρησκευτική έκφραση; Totally ritual.
9) Οι επιρροές σας; ο Πάπας
10) Μέσον ή σκοπός το συγκρότημα; Πάπας
11) Μέσον ή σκοπός η μουσική; Really?
12) Το ταλέντο συνοδεύει την αλαζονεία ή την ταπεινοφροσύνη; Δεν υπάρχει ταλέντο. Υπάρχουν κλίσεις και αυτές μέχρι μια ηλικία (η οποία εν προκειμένω είναι τουλάχιστον προχωρημένη). 
13) Συμβολικά με ποιο ζώο θα παρομοιάζατε την μπάντα; Με τον Ορνιθόρυγχο τον παράδοξο (Ornithorhynchus anatinus), ο οποίος και απαντάται μόνο στην Αυστραλία. Τυχαίο; 
14) Μια ευχή για την μπάντα Πάρε μια ευχή από την μπάντα: @#*&!
15) Ποιο είναι το πιο σκοτεινό σημείο της μουσικής δημιουργίας; Η δημιουργία είναι ο φακός εκείνος που σε κάνει να κατανοείς οτι όλα είναι μια ψευδαίσθηση και αυτό ενίοτε τσούζει. Εάν δε, αυτό το τσούξιμο αρχίζει να σου αρέσει, τότε σίγουρα βρίσκεσαι σε ένα αρκετά σκοτεινό σημείο.


Θα του βρείτε εδώ: https://www.facebook.com/de.sades.5

Arctic Monkeys - R U Mine?


Η ροκ μουσική, πέρα της δημιουργικής και καλλιτεχνικής της αξίας, προσφέρει πάντα  δόξα και χρήμα. Αυτό προσελκύει πάντα, εκτός από μεγάλες εταιρίες, που το μόνο τους ενδιαφέρον για την μουσική, είναι το πλήθος οπαδών που είναι πάντα έτοιμοι να ξοδέψουν. Εκτός από αυτές, υπάρχουν διάφοροι χάρτινοι και ατάλαντοι, δήθεν καλλιτέχνες, που το μόνο που κοιτάνε είναι δόξα και χρήμα. Και αυτό πάντα με την βοήθεια διάφορων παρατρεχάμενων, απόγονων του Σαλιέρι. Όμως η δύναμη του διαδικτύου, μπορεί να αναγνωρίσει το ταλέντο και αγνές προθέσεις μιας μπάντας, δημιουργώντας καθαρές σχέσεις μουσικών και φαν. Αλλά, σε βαθμό, που μας πάει κάπου 4 δεκαετίες πίσω μόνο μια μπάντα το κατάφερε. 
Οι  Arctic Monkeys θα μπορούσε να είναι πρότυπο ενός καθαρού σε νοοτροπία ροκ συγκροτήματος, indie rock συγκεκριμένα. Αναδείχτηκαν, όχι με κάποια επικοινωνιακά και διαφημιστικά τρικ, αλλά καθαρά  από το ταλέντο τους και την αγάπη των συνεχώς αυξανόμενων οπαδών τους. Μέσα σε μια δεκαετία μουσικής ύπαρξης και επταετία δισκογραφικής, έχουν γίνει όνομα, που η κάθε τους κυκλοφορία αποτελεί γεγονός. Το 2013 δίνουν το μουσικό τους ραντεβού με την κυκλοφορία του πέμπτου τους άλμπουμ, ΑΜ. Ο προάγγελος του ήταν μια σύνθεση του Alex Turner, τραγουδιστή και βασικού δημιουργού τους, το "R U Mine?", που κυκλοφόρησε μόνο του ενάμιση χρόνο νωρίτερα από την κυκλοφορία του δίσκου. 
Για έμπνευση, ο frontman  μπήκε σε διαφορετικά μουσικά χωράφια. Προσπάθησε να ενσωματώσει στην στιχουργία τεχνικές δύο ράπερ, των  Lil Wayne και Drake, αφήγηση γεγονότων αλλά σε αντίθετη χρονική σειρά. Ο πρώτος  στίχος "Puppet on a String", είναι μια αναφορά  στο νικητήριο τραγούδι του του διαγωνισμού της Eurovision του 1967, από την Sandie Shaw. Ο δεύτερος είναι για ένα φανταστικό νησί στον Ειρηνικό Ωκεανό, το Tracy Island, από την  παιδική σειρά The Thunderbirds. Στο ρεφρέν τα πίσω φωνητικά κάνει ο drummer Matt Helders, χρησιμοποιώντας την τεχνική του falsetto. Μαζί με τα  "Do I Wanna Know?" και "Why'd You Only Call Me When You're High?", έχεις σαν τίτλο ρητορικό ερώτημα.
Το βιντεοκλίπ είναι γυρισμένο από τους Aaron Brown και Ben Chappell και ξεκινάει με την αναγγελία από τον  Steve Jones του KROQ της πρώτης μετάδοσης του τραγουδιού στις 27 Φλεβάρη του 2012. Είναι ασπρόμαυρο και γυρίστηκε μέσα σε αυτοκίνητο το μεγαλύτερο μέρος στους δρόμους του Los Angeles. Αποσπάσματα από την ζωντανή τους εμφάνιση στο  Mexico City, όπου παίξανε μαζί με τους The Black Keys, κλείνουν το βίντεο. Τι βιντεοκλίπ βραβεύτηκε σαν Best Video στα 2013 NME Awards.
 Jacek Maniakowski

Pantera - Walk


Το rock'n'roll είναι κάτι ενιαίο, αλλά με πολλές εκφράσεις. Φαινομενικά αντίθετες μεταξύ τους. Αυτό έχει σαν συνέπεια την συσπείρωση των οπαδών ενός είδους και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις, που υπάρχει μπόλικη έχθρα μεταξύ τους. Και όσο πιο σκληρή η μουσική, τόση συσπείρωση υπάρχεις. Καμιά φορά όμως, ο καλλιτέχνης θέλει να εξερευνήσει και άλλα μουσικά μονοπάτια, κάτι που είναι δεν είναι αρεστό συνήθως στους φαν. Αλλά υπάρχουν πάντα και "μουσικοί ποντικοί", που απλά σφετερίζονται την δόξα ενός είδους, είτε ως μουσικοί είτε ως οπαδοί. Και το heavy metal, με τους πιο πιστούς οπαδούς, συνήθως είναι αποδέκτης τέτοιων επιθέσεων. 
Οι Pantera με τον χαρακτηριστικό τους ήχο δεν υποκρίθηκαν ποτέ στους οπαδούς τους. Και με το "Walk"δηλώνουν την απέχθεια τους για κάθε είδους "posers." Η δημιουργία όλης της μπάντας βρίσκεται στο έκτο άλμπουμ της μπάντας, το  Vulgar Display of Power του 1991, το πιο πετυχημένο τους άλμπουμ. Το λυρικό του μέρος διαπραγματεύεται ακριβώς ατό το θέμα τις προσποιητής λατρείας προς την συγκεκριμένη μουσική. Άνθρωποι που δεν είναι μέρος της heavy metal σκηνής, απλά για να ακολουθούν την μόδα, προσποιούνται ότι ανήκουν εκεί φορώντας μερικά ρούχα. Κι ήταν γεγονός ότι, το heavy metal, στις αρχές της δεκαετίας του '90 γνώριζε μεγάλες δόξες και είχε γεμίσει η σκηνή με πολλούς άσχετους "ποζεράδες". 
Ο Phil Anselmo έχει ένα απλό μήνυμα γι αυτούς: "Take your fucking attitude and take a fuckin' walk with that. Keep that shit away from me" με μια πιο σύντομη και πιο ευγενική έκφραση απλά..... Walk. Με αυτό το μήνυμα διαολόστειλε τους φίλους του, όταν γυρνώντας στο σπίτι του, από την περιοδεία της μπάντας την Cowboys from Hell, άρχισαν να τον αντιμετωπίζουν κάπως διαφορετικά. Άρχισαν να τον αντιμετωπίζουν σαν ροκ σταρ, κάτι που μάλλον δεν είναι στο αίμα του. 
Το βασικό riff του τραγουδιού το δημιούργησαν κατά την διάρκεια του  soundcheck στην περιοδεία για τον προηγούμενο τους δίσκο. Και πάλι ο  Phil Anselmo ξεστόμισε τον γλυκό του λόγο ..."We gotta write some s--t for this new album." . Τότε ο Dimebag Darrell άρχισε απλά να παίζει το riff και σχεδόν αμέσως ο αδελφός του, ο Vinnie Paul, άρχισε να τον συνοδεύει στα ντραμς. Το τέμπο του είναι 12/8, κάπως ασυνήθιστο για μπάντα του είδους. Πρόχειρα το κατέγραψαν σε κάποια κάμερα για να το δουλέψουν μετά. 
Το τραγούδι χρησιμοποιείται για την είσοδο δύο παλαιστών της επαγγελματικής αμερικάνικης πάλης, γνωστού κατς. Συγκεκριμένα στους Rob Van Dam και Edge ή "Sexton Hardcastle." 
Jacek Maniakowski