Πέμπτη 11 Ιουλίου 2013

Klavierkunst




Μια φράση που άκουσα, όσο σκοτεινιάζουν οι καιροί τόσο φωτίζει η τέχνη, θα μπορούσε να περιγράψει πλήρως τον καλλιτέχνη που θα παρουσιάσω σε αυτό το άρθρο. Σαν ένας σύγχρονος βάρδος γυρίζει όλες τις πρωτεύουσες, αλλά και μεγάλες πόλεις με το αυτοσχέδιο και το ιδιοκατασκευής πιάνο του. Μοναδικά του σύνεργα σε αυτό του το εγχείρημα, είναι ένα Volkswagen Vento και ένα τρέιλερ WM Meyer, που μεταφέρει το πιάνο του. Καθώς και οι νότες και η ίδια του ψυχή.
Ο Davide Martello, γνωστός περισσότερο με το ψευδώνυμο Klavierkunst, από τα 7 του άρχισε η πρώτη του επαφή με το πιάνο, στην γενέτειρά του, την πόλη Konstanz της Γερμανίας. Το ελεύθερο του πνεύμα φάνηκε από τα εφηβικά του χρόνια, όταν δεν προσπαθούσε να βελτιώσει την τεχνική του, αλλά να δημιουργεί τις δικές του συνθέσεις. Ήθελε να ενσάρκωση σε πράξη τις μουσικές του ιδέες και δεν ήθελε να περιορίζεται μόνο στην θεωρεία της τέχνης του πιάνου. Και αυτό και σημαίνει και το προσωνύμιο του... "τέχνη του πιάνου", Klavierkunst.
Οι πρώτες του δημόσιες εμφανίσεις σε μια Λουθηρανής Εκκλησία και κάποια πολιτιστικά κέντρα το οδήγησαν σε συμπέρασμα, ότι η μουσική δεν είναι το παν σε μια συναυλία. Ο χώρος παίζει γι αυτό πολύ σημαντικό ρόλο και ουσιαστικά τον βασικό. Τότε κατάλαβε ότι η μουσική πρέπει να προβληματίσει και μέσα στο κατάλληλο περιβάλλον, να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην δημιουργία του μέλλοντος. Όπως στον μεσαίωνα οι βάρδοι προσπαθούσαν να κρατήσουν κάποιο στοιχειώδες φως γνώσης σε πιο σκοτεινούς καιρούς της ιστορίας, έτσι και η σήμερα η μουσική έχει αυτόν τον ρόλο, μιας και το πνευματικό σκοτάδι αρχίζει να καλύπτει κα τον δυτικό κόσμο. Έτσι γεννήθηκε και ο όρος Klavierkunst, τον οποίο και υιοθέτησε ο καλλιτέχνης. Τότε του γεννήθηκε και η επιθυμία να παίξει σε πλατείες όλων τω πρωτευουσών.
Για να πραγματοποιηθεί η επιθυμία του αλλά και ο σκοπός του χρειαζόταν ένα ειδικά διαμορφωμένο πιάνο που να αντέχει σε όλες τις συνθήκες. Η πιο δύσκολη περίοδος της ζωής του για τα επόμενα δυο χρόνια, θα βάλει σε δοκιμασία τον σκοπό του, αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα πιάνο με ουρά, έτοιμο για όλες τις ... καταστάσεις. Το ταξείδι ξεκίνησε από όλες τις μεγάλες πλατείες μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων. Απαλλαγμένος από τους περιορισμούς μια εύκολης κερδοφορίας μέσω δισκογραφικών, ηχογραφεί και κυκλοφορεί μόνος του τις δουλειές του. Πουλάει τους δίσκους, στις πλατείες που παίζει κι εκφράζει την πραγματική ελευθερία της μουσικής. Παίζει για την ειρήνη και την συναδέλφωση, με τα λόγια στις συνθέσεις τους να είναι περιττά.
Οι κύριες μουσικές του επιρροές είναι οι Beatles, John Lennon, Sven Väth. Και δεν είναι οι λίγες φορές που παίζει τις συνθέσεις αυτών των καλλιτεχνών στις συναυλίες του. Μετά από ένα "παράνομο" πέρασμα από την Θεσσαλονίκη, μιας και δεν του δόθηκε άδεια να παίξει μπροστά στον Λευκό Πύργο και έπαιξε μια μέρα αργότερα, αφού σχόλασαν οι δημοτικοί αστυνομική και μετά από την δική τους παρότρυνση. Ακολούθησε η πλατεία Ταξίμ, εν μέσω των ταραχών. Εκεί συγκέντρωσε χιλιάδες ακροατές, παίζοντας για μέρες μέχρι να θεωρηθεί το πιάνο του και το αυτοκίνητό του "τρομοκράτες" από την τούρκικη αστυνομία. Τα δύο αυτά αντικείμενα "συνελήφθησαν" για κάποιες μέρες.
Ωστόσο η δοκιμασία αυτή ήταν απόδειξη της δύναμης της μουσικής αυτού του καλλιτέχνη, αλλά και γενικά την δύναμη της. Απέδειξε ότι η μουσική είναι για τις πλατείες και είναι πάντα μια ήρεμη δύναμη ενάντια σε κάθε αυταρχισμό και αδικία. Απέδειξε ότι όσα όργανα και καταστρέψεις ή κατασχέσεις, οι νότες πάντα μένουν. Απέδειξε ότι το όνειρό του δεν είναι κάτι φανταστικό, αλλά κάτι απτό και πραγματικό. Ο Klavierkunst είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση και απόδειξη ο ίδιος της ουσίας της μουσικής.



Jacek Maniakowski


Θα τον βρείτε εδώ: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου